Kunsthal Online
De Kunsthal is steeds actiever op sociale media met als doel een nieuw en ook jonger publiek te bereiken. De Kunsthalwebsite is in 2018 door 534.624 mensen bezocht (vergelijkbaar met 2017) en 2.736.858 pageviews (stijging van 49%). Deze stijging wordt onder meer veroorzaakt doordat men langer op de website van de Kunsthal bleef, onder andere om tickets te kopen of filmpjes te bekijken. Ook is de Kunsthal LIVE-programmering in de website geïntegreerd, zodat de vele events en activiteiten online beter zichtbaar zijn.
Niet alleen de Kunsthal is actiever geworden op social media, ook de bezoeker deelt meer berichten, plaatst meer foto’s en bekijkt video’s. Dit is een selectie van beelden en posts die populair zijn onder de Kunsthal volgers.
POPULAIR BIJ VOLGERS
Er werd massaal gefotografeerd bij het werk van Jesús Rafael Soto, Pénétrable de Lyon, 1988 in de tentoonstelling Actie<>Reactie. 100 jaar Kinetische Kunst. De kleurrijke ‘spaghetti’ slierten waren online overal terug te vinden.
Facebook posts met het meeste bereik in 2018
De aankondiging van de tentoonstelling Viktor&Rolf: Fashion Artists 25 Years, de geboorte van de reuzenbaby van kunstenaar Ron Mueck en de foto van Jochem Meyer die wel heel erg lijkt op het werk van Duane Hanson in de tentoonstelling Hyperrealisme Sculptuur, bereikten in totaal meer dan 85 duizend personen. Een tweet over deze gelijkenis met Jochem Meyer inspireerde de Kunsthal om een fotoshoot van Meyer samen met het kunstwerk te organiseren.
Top 9 van Instagram posts in 2018
Meest bekeken video van 2018
De Kunsthal maakt video’s die terug te kijken zijn op haar YouTube kanaal. In 2018 is de video over de tentoonstelling Viktor&Rolf het meest bekeken.
Tijdens de tentoonstelling Actie<>Reactie. 100 jaar Kinetische Kunst diende het kunstwerk van John Armleder Voltes IV, 2004, veelvuldig als achtergrond. Tientallen poses kwamen voorbij.