Media
De Kunsthal houdt van de media en de media houden van de Kunsthal. Nationaal en internationaal. De Kunsthal genereert veel free publicity en zet gerichte advertenties in om specifieke doelgroepen te bereiken. Naast talrijke artikelen heeft de Kunsthal in 2018 veelvuldig de landelijke televisie gehaald, twee maal NOS Journaal, Nieuwsuur, RTL Boulevard, SBS Shownieuws, kunstprogramma’s van AVROTROS, aflevering Vrouwen aan de top van Stand van Nederland en zelfs VRT Nieuws (België) met een totale mediawaarde van circa 1 miljoen euro.
Ook op publieksactivatie is sterk ingezet met bijzondere, mediagenieke activiteiten die online en op social media veel aandacht wisten te genereren, zoals het Hyperweekend bij Hyperrealisme Sculptuur en Kunsthallucinaties en Waterlicht tijdens Actie<->Reactie.
Internationaal besteedden talrijke media aandacht aan de Kunsthaltentoonstellingen. Van La Republica tot de Tagesspiegel, van ‘Le Quotidien’ tot ‘Apollo Magazine’. Niet alleen binnen Europa in landen als Frankrijk, België, Duitsland, Italië, Oostenrijk en Griekenland, maar ook daarbuiten in de USA, China, Japan en Korea. Vooral Viktor&Rolf heeft tot veel aandacht in buitenlandse media geleid, van CNN tot Holland Herald en van de Arabische Vogue tot Volkskrant Magazine. Maar ook All you can Art wist tijdens haar derde editie meer media-aandacht te genereren.
In 2018 is de Kunsthal in print en online media zichtbaar geweest met een totale mediawaarde van ruim 9 miljoen, waarvan 5,6 miljoen in Nederlandse media inclusief radio en televisie. Daarnaast heeft de Kunsthal via haar social media kanalen aan zichtbaarheid een mediawaarde van ruim 5 miljoen weten te genereren.