Organisatie & Personeel
De organisatie van de Kunsthal bestaat sinds jaar en dag uit een relatief klein team. Om de organisatie minder kwetsbaar te maken en de slagkracht te vergroten is het personeelsbestand het afgelopen jaar op een paar cruciale onderdelen versterkt.
Om de vele extra activiteiten, zoals Kunsthal LIVE, in goede banen te leiden is begin 2018 een projectmedewerker Kunsthal LIVE aangenomen. Zij zal ook in 2019 aan de Kunsthal verbonden zijn. Eind 2018 is ook een projectmedewerker Tentoonstellingen aangenomen die de schakel vormt tussen curatoren, productie en logistiek. Hij is verantwoordelijk voor de overall planning, zodat de andere afdelingen zich meer op hun kerntaken kunnen richten.
DIVERSITEIT EN INCLUSIE
Niet alleen in de programmering en in de keuze van samenwerkende partners stonden diversiteit en inclusiviteit dit jaar centraal, maar ook in de invulling van vacatures. Nadat Mr Peter Drion was terug getreden uit de Raad van Toezicht, in verband met het verstrijken van zijn zittingstermijn, is hij opgevolgd door Mr Baharak Sabourian. Ook bij andere vacatures binnen het Kunsthal-team is geworven op meer diversiteit. Op 3 december is een junior curator aangenomen die verantwoordelijk is voor tentoonstellingen en presentaties met partners in de stad, en mede vorm gaat geven aan het diversiteitsbeleid.
ONDERNEMINGSRAAD
In september 2018 is een ondernemingsraad ingesteld. De medewerkers die, na een verkiezing, in de OR zijn benoemd, hebben onder leiding van een externe deskundige een inwerkprogramma gevolgd. Zij hebben hun eerste bijeenkomsten, onderling en met de directeur/bestuurder, gehad.
KUNSTHAL ALS ERVARINGSPLEK VOOR STAGIAIRES
De afdelingen veiligheidszaken, educatie en communicatie zijn ondersteund door stagiaires vanuit diverse opleidingen. Wij werken onder andere samen met het ROC Albeda College en de Willem de Kooning Academie.